شناخت مردان و يك نكته مهم (براي خانم ها)

قرن‌هاست که زن‌ها دور هم جمع می‌شوند و به هنگام صرف چای درباره شناخت مردان و رفتار گیج کننده مردها با یکدیگر صحبت می‌کنند بلکه از آن سر در بیاورند! اما مردها آنقدرها هم که فکر می‌کنید پیچیده نیستند حتی اگر بخواهند که شما اینطور فکر کنید. چیزی به نام حرفهای دوپهلو وجود ندارد. حقایق به قدر کافی ساده و گویا هستند البته اگر اصرار نداشته باشید که خودتان را گول بزنید.

ما (خانمها) عادت کردیم اول با یکی بیرون بریم، بعد هیجان‌زده بشیم، بعد اونا یه کاری بکنن که کمی (نه زیاد!‌) از دستشون ناراحت بشیم؛ اما خودمونو دلداری بدیم. بعد اونا بازهم همون کارها رو (این دفعه شاید کمی بیشتر!) تکرار کنن، این بار باید کمی طولانی‌تر خودمونو دلداری بدیم (مثلاً هفته‌ها یا ماه‌ها!). همه این بدبختی‌ها برای چی؟ برای اینکه نمی خوایم با خودمون روراست باشیم و قبول کنیم که این آقایی که این‌قدر ازش خوشمون اومده و کلی برنامه و خواب‌وخیال براش در سر پرورانده بودیم، مثل‌اینکه نه یه ذره دو ذره، بلکه خیلی داره اذیت می کنه و حسابی سوهان روح شده!

شناخت مردان آسان است!

ببینید اگر مردی شمارا به‌راستی دوست داشته باشد به‌هرحال و به هر بدبختی هم که شده به شما می‌رسونه که از شما خوشش آمده و می‌خواد قدم پیش بگذاره و یا آستین بالا بزنه و هیچ‌کس یا هیچ‌چیز هم نمی‌تونه جلوی اونو بگیره. درواقع اگه مردی از شما خوشش بیاد هر جوری هم که شده باشه بالاخره به شما نشون میده، حتی اگه از خجالت سرخ‌شده باشه. بالاخره با هر ترفند و بدبختی یه جوری پا پیش میذاره، تلفن میزنه، سروکله ش پیدا میشه و… و وقتی هم پیداش شد دوست نداره فقط «تنهایی» شما رو ببینه بلکه دوست داره با خانواده، دوستان و دوروبری‌های شما هم آشنا بشه. اگر واقعا قصد زندگی داشته باشه نه‌فقط خوش‌گذرانی از نزدیک شدن و صمیمی شدن با شما نمی ترسه. حتی اگه سرش خیلی شلوغ باشه و از ساعت 4 صبح سرکار باشه (!) اگه واقعا از شما خوشش بیاد هر جوری باشه خودشو می رسونه!

مردها اصلاً هم پیچیده نیستند (حتی اگه بخوان که شما اینجوری فکر کنین!) جملاتی از قبیل «این روزها اوضاع خیلی خرابه!» یا «از زمین و آسمون بلا سرم نازل‌شده» و … به همین منظور طراحی‌شده‌اند و همه عذر و بهانه هستند و عذر و بهانه همان جواب منفی مؤدبانه است! چون‌که:

مردها ترجیح میدن یه دست یا پاشون قطع بشه (!) اما مجبور نشن اعتراف کنن که زیاد از شما خوششون نیومده یا دلشون پیش یکی دیگه س! به همین خاطر باید این قبیل عذر و بهانه‌ها رو بشناسین تا دفعه بعدی الکی به کسی دل خوش نکنین.

اگه مردی روش نمیشه به شما بگه که نمی خواد زنگ بزنه اما در عوض میگه که حتما زنگ می‌زنم اما بعدا یادش میره یا زنگ نمی زنه، خودتون تا ته داستانو بخونید و از عذر و بهانه آوردن برای او (و به‌جای او!) خودداری کنید. اعمال و رفتار شو نگاه کنید نه حرف‌ها شو. وقتی کارهای مردها با چیزی که به زبان میارن دوتا میشه درواقع دارن میگن که خیلی از شما خوششون نیومده.

خانم‌ها وقتش رسیده که قدر خودتو نو بدونید؛ اما کمی سخته! به ما این‌طور آموزش دادن که باید خوش‌بین باشیم و فکرهای بد نکنیم! چرا؟ چرا نباید احتمال دل‌شکستگی رو بدیم؟ باید بدترین احتمال‌ها رو در نظر بگیریم. چرا همیشه فکر می‌کنیم همه‌چیز درست از آب درمیاد؟ و دقیقا همونطور که فکر کرده بودیم میشه؟ چرا نباید احتمال «نه شنیدن» رو بدیم؟ و از همه مهم‌تر اینکه:

[highlight]چرا اکثر ما همیشه فکر می‌کنیم که از قانون مستثنی هستیم؟ به عبارت دیگه، چرا فکر می‌کنیم که ما همون یک مورد استثناء هستیم نه قانون کلی؟![/highlight]

 

1 دیدگاه برای “شناخت مردان و يك نكته مهم (براي خانم ها)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *